اعزام ۱۰ گروه جهادی دانشجویی به مناطق محروم همدان
کد خبر: 4076800
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴

اعزام ۱۰ گروه جهادی دانشجویی به مناطق محروم همدان

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان از اعزام ۱۰ گروه جهادی در مناطق مختلف محروم استان خبر داد و گفت: هر گروه حداقل چهل نفر و حدود ۴۰۰ نفر از دانشجویان در این برنامه حضور دارند.

حمید پورحسینی مسئول بسیج دانشجویی همدانحمید پورحسینی، مسئول بسیج دانشجویی استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، ضمن تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: در دانشگاه‌های همدان همزمان با ماه محرم برنامه‌های مختلفی ازسوی هیئت‌های دانشجویی برگزار می‌شود.

وی از اعزام ۱۰ گروه جهادی در مناطق مختلف محروم استان خبر داد و گفت: این گروه‌های جهادی در ایام محرم با برنامه‌هایی از جمله خدمات پزشکی، عمرانی، فرهنگی و اجتماعی  به مناطق مختلف از جمله قهاوند، کبودراهنگ، ملایر نهاوند و تویسرکان و رزن اعزام می‌شوند.

پورحسینی ابراز کرد: هر گروه حداقل چهل نفر و حدود ۴۰۰ نفر از دانشجویان در این برنامه حضور دارند.

وی با بیان اینکه در دانشگاه فرهنگیان ۵ روز اول برنامه ماه محرم اجرا شد، گفت: در دانشگاه علوم پزشکی و سایر دانشگاه‌ها نیز برنامه‌های ایام محرم ادامه دارد که این برنامه ها شامل سخنرانی مداحی برای کارکنان است.

وی با بیان اینکه ادوار تشکل‌های دانشجویی در امامزاده یحیی هر شب برگزار می‌شود، تصریح کرد: این برنامه بعد از نماز مغرب و عشاء هر شب در دهه اول محرم برگزار می‌شود که علاوه بر مداحی و سخنرانی کرسی‌های آزاد اندیشی در مورد مسائل روز نیز در حاشیه این مراسم برگزار می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی همدان با بیان اینکه این برنامه تا روز تاسوعا و عاشورا ادامه داشت، گفت: دانشگاه آزاد برنامه عصری با شهدا را در گلزار شهدا بهار برگزار کرد.

وی تصریح کرد: محور فعالیت‌ها و برنامه‌های بسیج دانشجویی، شور حسینی است. این برنامه‌ها با هدف تبیین قیام و مکتب امام حسین علیه‌السلام انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha